Популярни публикации

понеделник, 28 ноември 2011 г.

Първа Предколедна Седмица - размишление за Понеделник

ПОНЕДЕЛНИК ОТ ПЪРВА ПРЕДКОЛЕДНА СЕДМИЦА




ЕВАНГЕЛИЕ:
В онова време, когато Исус влезе в Капернаум, приближи се до Него един стотник,
молеше го и казваше: "Господи, слугата ми лежи у дома парализиран и лютострада.”
Исус му казва: "Ще дойда и ще го излекувам." А стотникът отговори и рече: "Господи, аз не съм достоен да влезеш под покрива ми, но кажи само дума и слугата ми ще оздравее. "Защото и аз съм подвластен човек и има мен подчинени войници: едному казвам: върви, и отива; другиму: дойди, и дохожда; и на слугата си: направи това, и прави. Като чу това, Исус се почуди и рече: на ония, които вървяха подире Му: "Истина ви казвам, нито в Израил намерих толкова голяма вяра. И казвам ви, че мнозина ще дойдат от изток и запад и ще насядат на трапеза с Авраама, Исаака и Якова в царството небесно."

В днешното Евангелие виждаме два образа: на обикновения човек, в лицето на стотника и на Бог – Исус. В образа на стотника всеки от нас трябва да разпознае себе си, да видим нас самите, който толкова много искаме да се срещнем и да говорим с Бог. Всеки ден ние се срещаме с Господ в нашите молитви. Казваме му от какво имаме нужда, за какво го молим, понякога го слушаме. Но замисляме ли се, че ще дойде денят, в който ще се срещнем с Него. Исус ще дойде и ще каже „Хайде, аз искам да дойда в теб”… Какво ще направим тогава?
Готови ли сме за тази среща? Душата ни – нашият дом, чиста ли е, за да приеме Исус?
Не! Никога няма да има в нас чистотата, която притежаваше Мария, за да дойде Исус. Ние не сме достойни да дойде Исус в нас!
Затова днешното Слово ни предлага да размишляваме върху това: нашите грехове и желанието ни да се очистим от тях. Господ ни познава по-добре от нас самите и е готов да ни помогне във всеки един момент, само трябва да го поискаме със сърцето си…така както направи стотника и той биде спасен!

Нека през този ден молим Бог да ни даде благодатта си  да видим нашите грехове и да просим прошката! Нека в предколедните дни намерим време да изпитаме съвестта и да потърсим божията прошка за нашите грехове, чрез изповедта!
Разкайвам се, Господи! Имай милост!

Няма коментари:

Публикуване на коментар