Популярни публикации

събота, 18 февруари 2012 г.

Искам да имам Исус..


         Може би мнозина биха ме поправили още за заглавието. „Как така да имам Исус?” „Защо ти да го имаш, а не Той теб?”. Може би имат основание да го кажат, но бих желал да видим една друга гледна точка за имането.
        Може би в света няма човек, който да не е бил влюбен, да не е обичал. Тогава трябва да ни е ясно, че когато човек обича, той се променя. Тогава човек е по-добър, по-всеотдаен, по-мил, по-нежен. Общо казано с една идея по-добър. Любовта окрилява, дарява и озарява. Та нали имено на любовта се основава всичко в живота. Семействата се създават на основата на любовта между двама души, децата се раждат като плод на тази любов. Приятелствата между хората се основават на взаимната им обич. Ревността дори е породена от желанието за повече любов. В основата на всичко стои именно тя – Любовта… Или не?
        Поглеждайки малко зад влюбената двойка, щастливите родители, верните приятели, зад техните чувства, се откроява една Личност. Личност, която впечатлява и озарява, дава сила и кураж. В основата на любовта е Бога. На Него и Неговата любов се основават и семействата, и децата, и приятелствата, и…общо взето всичко.  Та нали ако Бог не ни бе възлюбил толкова много, Той нямаше да отдаде единородния си Син – Исус Христос за нас. Та нали поради безкрайната му любов и милост, ние дишаме, живеем, обичаме. Заради Неговата любов, любим и ние!
        Най-явното доказателство за любовта Му е Христос. Именно от тук тръгваме за заглавието на темата. „Имането” – това е двустранен процес – да имам и да ме имат. Да имам е винаги по-лесното, по-приятното, по-забавното… Да имам имот е символ на сила, да имам човека, който обичам е символ на радост, да имам семейство е символ на щастие, да имам приятели е символ на доброта и честност. Да имам не изисква много, повече се получава.
        Но за да имам, истината е че трябва да ме имат! Никой не може да има, без да дава, т.е. да го имат. Ако искам щастливо семейство, трябва да позволя на жена ми или мъжът ми да ме има. Ако искам деца, то те трябва да ме имат изцяло. Същото е с приятелството. Всичко е дълбоко свързано.
        Тук идва и въпросът с Исус. Аз искам да Го имам! Та Той е Бог, цар, сила, мъдрост, любов, кураж, утеха и много други. Христос е всичко това, от което се нуждая. Не просто искам, трябва да Го имам!  Но как? Толкова ми е трудно! Постоянно падам, обърквам се, губя се, лутам се… Ужасно трудно е да имам Исус Христос за мен, до мен. Той се отдаде за всички, умря за нас – а аз не мога да Му се насладя, поне за 5 мин. на ден да го имам…Защо?
        Защото ме е страх да кажа: Имай ме! Ако доброволно, с цялото си сърце и душа каза: „Да, Господи, имай ме! Ето ме!”, то тогава и аз ще Го имам! И все пак е трудно…

Моля те, Боже, помогни ми Исус да ме има и аз да Го имам! Амин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар